tiistai 12. joulukuuta 2017

Asiakaspalvelu, lisämyynti ja ristiinmarkkinointi

ASIAKASPALVELU
Kysyin työpaikkaohjaajaltani mitä kuuluu hyvään asiakaspalveluun. Hän sanoi, että hyvään asiakaspalveluun kuuluu asiakkaan tervehtiminen kun hän tulee kauppaan ja lähtee sieltä. Ollaan oikeasti kiinnostuneita siitä mitä asiakas tarvitsee ja vaikutetaan kiinnostunelta auttamaan häntä. 

Mielestäni hyvään asiakaspalveluun kuuluu myös se, että katsotaan asiakasta silmiin, ollaan iloisia (mutta ei ylipirteitä), tarjotaan itse apua ettei asiakkaan tarvitse pyytää (mutta apua ei saa tyrkyttääkään jos asiakas sanoo pärjäävänsä), otetaan negatiivinenkin palaute vastaan, ei pidä asiakasta alempiarvoisena itseensä tai muihin asiakkaisiin verrattuna ja täytyy tietää jonkin verran tuotteista, joita myy.

LISÄMYYNTI & RISTIINMARKKINOINTI
Lisämyynti tarkoittaa, että asiakkaalle myydään enemmän kuin mitä hän tuli hakemaan. Minä pystyn tehostamaan lisämyyntiä esim. Siten että jos asiakas ostaa linnunruokaa niin yritän myydä hänelle samassa linnunpöntön tai linnunruokintalaitteen.
Ristiinmyynti tarkoittaa, että tehdään esillepanoja joissa käyttöyhteystuotteet ovat siihen liittyvän tuotteen lähellä. Ristiinmarkkinointi näkyy S-Raudassa esim. Sillä tavalla kun linnunruuat ovat linnunpönttöjen & ruokintalaitteiden vieressä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Työssäoppiminen vko 7

Tällä viikolla olen tehnyt yhden vaihtoehdon tutoreiden rollupia varten valmiiksi, editoinut viime viikolla ottamiani videopätkiä, tutkinut ...